مسابقه میلان

  • کارفرما: نمایشگاه بین الملی ایتالیا
  • محل پروژه: میلان,ایتالیا
  • تاریخ شروع مطالعات: آذر 1395
  • تاریخ شروع عملیات ساخت: آذر 1395
مسابقه میلان
شرح خدمات:
طراحی مفهومی
وضعیت پروژه تاکنون:
پیشنهاد مسابقه
مشخصات:
 مهندسین مشاور طرح و توسعه بلندپایه در سال 2015 میلادی در مسابقه طراحی نمایشگاه در شهر میلان، با ارائه طرحی برای غرفه ایران، شرکت کرده و موفق به کسب رتبه سوم در طرح ارائه شده گردید. هدف اصلی از برگزاری مسابقه، تعامل همه جانبه با هدف توسعه روابط بشری، صلح جهانی و امید به آینده بوده است. در عین حال نمایشگاه نیز فرصتی برای هر ملیت جهت معرفی خود است; به بیان بهتر، برای ارائه تصویری از ارتباط و تعاملات جدید ما با جهان میباشد. در فضای مسابقه نمایشگاه میلان، سطوح عملکردی متنوعی شامل جنسیت، فعالیتها و ارتباطات که در ارزیابی بازار ایران موثر خواهد بود، ارائه می دهد. غرفه ایران و روابط مربوط به آن، دربردارنده هسته مرکزی، راه های اصلی و هندسه خطی آن است. بطور کلی، بازار از یک بدنه اصلی بنام رسته (خط بازار) و ساختمانهایی که به آن متصل هستند تشکیل شده است. بسته به نیاز، شکل بازار بعضاً از هندسه خطی و یا سایر اشکال طبیعی نظیر چهار-جهت در مدل «چارسو ،» سالن در مدل «تیمچه » و یا اشکال کوچک درگاه و بندر جهت اقامت مراکز تحصیلی جوانان و بزرگسالان در مدل «کاروانسرای » می تواند تبعیت کند. تلفیق فضاهای باز و بسته، منجر به خلق تنوع بصری مناسب، بدلیل ایجاد فضای مناسب جهت تعامل در طرح، توسط مهندسین مشاور طرح و توسعه بلندپایه در غرفه ایران شده است. باید توجه داشت که بازار ایرانی یک مرکز خرید نیست. بازار ایرانی یک حرکت شهری بعنوان بخشی از زندگی اجتماعی انسان است. معماری بازار ایرانی یک حرکت طبیعی خزنده مشابه حرکت مار دارد که مبین همبستگی بالای بین شهری و محیط طبیعی انسانی است. در بازار ایرانی حرکتهای اجتماعی، نه به سمت بیرون بلکه به درون، وجود دارد. به سبب این حرکت بازدیدکنندگان بازار ایرانی ارتباط عمیقی با تمام اجزاء و بخشهای مختلف آن برقرار می کنند. این نوع ارتباط تنگاتنگ و جدانشدنی در عمده طرح های معماری ایرانی و طرح ارائه شده توسط این مشاور در غرفه ایران نمایشگاه میلان، موج می زند.